KOMPLEX MOZGÁSTERÁPIÁS FEJLESZTÉS Bederna Tímea gyógypedagógussal januártól a Pulzusban!
A MÓDSZERRŐL:
A mozgásfejlesztés a legtöbb tanulási nehézségre nézve jótékony hatású, hiszen ezek hátterében gyakran az idegrendszer éretlensége, vagy sérült szerveződése áll. A mozgás pedig az egyik leghatékonyabb eszköz, amellyel befolyásolni tudjuk az idegrendszeri folyamatok érését, a hibás funkciók leépítését, valamint az új és helyes működési módok rögzítését.
Ezek alapján a módszer segíthet többek között:
- az iskolaérettség elérésében
- figyelmi és aktivitási problémák esetén
- tanulási nehézségek leküzdésében (írás, olvasás, számolás)
- kézügyesség, finommotorika fejlesztésében
- logopédiai problémákban, beszédfejlődés megtámogatásában
- szobatisztasági problémákban
- beilleszkedési nehézségekben, stb.
Ez a mozgásterápiás módszer otthon végzendő, melynek előnyei:
- Havonta találkozunk egymással a Pulzus Mozgásstúdióban, így havi egyszeri kiadással kell kalkulálni.
- 3 hónap után eldönthető, hogy összhangban áll-e a gyermek működésével a módszer.
- Legfeljebb 20 percet vesz igénybe egy gyakorlatsor elvégzése.
- Nem igényel eszközhasználatot.
- Átlagosan 1 éves elköteleződést jelent.
- Bármilyen fejlesztőeljárással kombinálható.
A gyakorlatok személyes bemutatása, betanítása mellett írásos, rajzos, illetve videós segédletet is készítek a pontos kivitelezés elsajátítása érdekében. Mindezeknek köszönhetően akár ONLINE IS lebonyolíthatók a kontrollok.
Komplex Mozgásterápiás fejlesztést a KMT Akadémia regisztrált fejlesztőjeként végzek: https://www.kmtakademia.hu/?sptp_member=medve-bederna-timea&team=616
RÓLAM:
Szaktudásom alapjait a Kaposvári Egyetemen sajátítottam el, ahol gyógypedagógiai és logopédiai diplomát szereztem. Először egy fővárosi speciális általános- és szakiskola gyógypedagógusaként helyezkedtem el, ahol főként ADHD-val (figyelemhiányos hiperaktivitás), autizmus spektrumzavarral-, illetve intellektuális képességzavarral élő gyermekekkel dolgoztam együtt. Innen a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat irányába terelődtem, később pedig utazó gyógypedagógusként dolgoztam számos fővárosi óvodában és iskolában.
Időközben, a folyamatosan jelentkező szülői igényeknek megfelelve, a közoktatási kereteken kívül plusz fejlesztő foglalkozásokat is tartottam a gyerekeknek. Ennek keretet adva, 2010-ben alapítottam meg saját képességfejlesztő központomat, ahol klinikai szakpszichológusokkal szoros együttműködésben dolgoztam együtt a hozzánk forduló családokkal.
Szaktudásom mélyítése és megújítása céljából jelenleg a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat munkatársaként dolgozom, illetve az Eötvös Lóránd Tudományegyetem hallgatójaként veszek részt gyógypedagógus szakvizsga képzésen.
ÓRATÍPUS:
A KMT egy otthon végezhető mozgásfejlesztő eljárás, amelyet a szülő segítségével végez el saját otthonában a gyermek, a mozgásfejlesztő szakember kontrollja mellett. Ennek folyamata:
Az első találkozásunk alkalmával beszélgetünk a Pulzus Mozgásstúdióban a gyermek életének fontosabb állomásairól, megismerem az anamnesztikus adatokat, illetve a jelenlegi nehézségeket. Ezt követően felmérem a gyermek részképességeit a Komplex Mozgásterápia vizsgálóeljárásának segítségével az edzőteremben. Szükség szerint egyéb diagnosztikai módszereket is alkalmazok, amennyiben azt a szakmai szempontok indokolttá teszik.
A felmérés eredményeit alapul véve összeállítok egy egyénre szabott gyakorlatsort, amelyet ott és akkor be is tanítok a gyermeknek a mozgásstúdióban. A gyakorlatok pontos kivitelezéséről rajzokkal ellátott írásos leírást készítek, illetve igény szerint videó formájában is elérhetővé teszem a családok számára.
A megtanult gyakorlatokat egy héten legalább 5, de inkább 6 alkalommal javasolt elvégezni. Egy gyakorlatsor – a probléma mértékétől és milyenségétől függően – legfeljebb 20 percet vesz igénybe. A tornához nincs szükség különösebb eszközre. A kellékek minden háztartásban egész biztosan jelen vannak, ami pedig mégsem, azt én biztosítom a családok számára.
Körülbelül havonta tartunk egy konzultációt szintén a Pulzus Mozgásstúdióban, ahol átbeszéljük a változásokat, illetve a tornával kapcsolatos tapasztalatokat. Ezen az alkalmon kontrollálom a feladott gyakorlatsort, s az eredmények függvényében tanítok be újakat a már megszokott módon.
Leghamarabb egy hét-, legkésőbb három hónap elteltével fogjuk tapasztalni a gyermek életében bekövetkezett pozitív változásokat. Ha negyed év rendszeres torna ellenére sem történik látható fejlődés, akkor érdemes újragondolni a terápiás irányt, és más módszerekkel (is) próbálkozni. Így belátható időn belül eldönthető, hogy összhangban áll-e ez a fejlesztő eljárás az Ön gyermekének
Amikor az első találkozásunk alkalmával meghatározott indikátorok (külső jelek, tünetek) megszűnnek, akkor felmerül a terápia lezárásának lehetősége. Ebben az esetben egy hónap “próbaidőt” kínálunk az idegrendszernek, amitől azt várjuk, hogy a problémák ne térjenek vissza, a változást állandónak tekinthessük. Ha a próbaidő lejárta után is tünetmentes állapotról számol be a család, akkor lezártnak tekinthetjük a folyamatot.
A módszer alkalmazása 5 éves kortól kezdve bármely életkorban lehetséges!
Elérhetőségek:
medve.bederna.timea@gmail.com
+36704131674
Órarend:
Előre egyeztett időpontokban.
Árak:
Első konzultáció (50 perc) 5 000 Ft
Felmérés (60-90 perc)10000 Ft
Az első gyakorlatsor összeállítása és betanítása, írásos segédanyag elkészítése (30 perc) 0 Ft
Kontroll + konzultáció + új gyakorlatsor összeállítása, betanítása, írásos segédanyag elkészítése:
(60 perc) 10000 Ft