Miért fontos a gerinctorna és a nyújtás az emberi test számára?

A gerinctréningről:

Napjaink felgyorsult, kényelmes, mozgásszegény életvitele, a túl sok ülés, a túlzott fizikai és pszichés megterhelés és a mindezek következtében kialakult rossz testtartás gerincbántalmak kialakulásához vezethet a nyaki-, derék, és/vagy háti szakaszon. Ha ezeket a gerincfájdalmakat és a kialakulásuk okait nem szüntetjük meg, további mozgásszervi elváltozások jelenhetnek meg testünkben.

Mik a helytelen statikus testtartások és okozói?

  • keresztbe tett lábbal ülés
  • könyökölve, csavarodva ülés,
  • “görbe” ülés (beesik a vállunk, zárt a mellkasunk, nem húzzuk ki magunkat egyenesen) Pl. mobli telefon, laptop használata közben
  • mindig ugyanabban a pózban történő alvás
  • vezetés, asszimetrikus sportok (tenisz, golf, kajak)
  • a túlzott fizikai terhelés (pl. nehezet emeltünk rossz testtartással),
  • a különböző balesetek után fennmaradt tartásbeli eltérések,
  • túlhajszolt életmód okozta pszichés megterhelés

Ezek mind a gerincoszlop statikájának mind pedig az azt körülvevő izomzat egyensúlyának megbomlásához vezethetnek.

Ez megelőzhető megfelelő gerinctréning és stretching gyakorlatokkal!

Illetve ha már kialakult, akkor a tünetek csökkenthetők vagy teljesen megszüntethetők a preventív gerinctréning segítségével. A gerinctorna segíti a gerinc épségének fenntartását, ezért nem csak a gerincbántalmak kezelésének, hanem azok megelőzésének is fontos eszköze.

A stretchingről/nyújtásról:

Testünk harmonikus működésének elengedhetetlen feltétele, hogy megfelelően flexibilis, rugalmas legyen.

A vázizmok erejének, rugalmasságának, és az ízületek mozgástartományának összhangban kell lenniük egymással az optimális működéshez.

A stretching tréning nem más, mint a nyújtás és a feszítés együttese, különböző izom, ín, szalag nyújtási technikák és ehhez kapcsolódó erősítések összefoglaló neve.

A stretching nyújtó technikáit alkalmazhatjuk önálló terápiaként, de elengedhetetlen sporttevékenységek és különböző óratípusok előtti-utáni végzésük is (pl. futás, köredzés előtt-után). Minden életkorban, egyénre- és problémára szabottan remekül alkalmazhatóak.

Ha felkeltette érdeklődésedet ez a mozgásforma, itt tudsz jelentkezni a gerinctréning és stretching órákra: https://pulzusmozgasstudio.hu/?fbclid=IwAR16m1QoiY3DXp3JHB9waLregAMddLpjWFV973x6b_APxNfNJorbmAQwUKc#orarend

további bejegyzések

Pulzus Mozgásstúdió gerinctréning és stretching

7 gyakorlat visszér és seprűvénák ellen

Bár a visszér tartósan nem gyógyítható orvosi kezelés nélkül, rndszeres mozgással megelőzheted a romlását és a terjedését. A következő gyakorlatok hatékonyak, melyeket otthon vagy gerinctréning