Egyre több embernek alakul ki porckorongsérve, főleg a home office munka miatt

Valószínűleg mindenkinek volt már – vagy lesz – porckorongsérve, ami az esetek kis hányadában jár klinikai tünetekkel; az ülőmunka, illetve a mozgásszegény életmód kedvez a sérv kialakulásának, és az utóbbi években megfigyelhető, hogy a jellemzően középkorúaknál kialakuló betegség már a 20 éven aluliak körében is egyre gyakoribb – közölte honlapján a Semmelweis Egyetem.

A Semmelweis Egyetem Ortopédiai Klinika Gerincgyógyászati Tanszéki Csoportjának egyetemi docense hozzáteszi: élete során egy-két alkalommal valószínűleg mindenkinél kialakul a porckorongsérv, amely csak ritkán okoz klinikai tüneteket, és csupán az esetek elenyésző részében követel operációt.

A betegség leginkább a 35–45 év közötti korosztályt érinti, de ma már egyre szembetűnőbb, hogy mind több fiatal, 20 év alatti is szenved porckorongsérvben. A kopások hátterében ötven százalékban genetikai hajlam áll, az érintettek FELÉNÉL azonban valóban ÉLETMÓDI tényezők – köztük az ülő- vagy a rázkódással járó munka, kevés mozgás – tehetők érte felelőssé.

Az ortopéd orvosok szerint kifejezetten jót tesz a gerincnek a gyógytorna, a gerinctréning, stretching és az úszás, hiszen ha a gerinc körüli izmok jól karban vannak tartva, akkor a terhelés nagy részét leveszik a csigolyákról, porckorongról. Az ülőmunkát végzőknek azt javasolja, félóránként álljanak fel egy rövid időre, és mozgassák át a hátukat.

A gerinctréning gyakorlatokkal megerősíthetjük a gerincmenti izmokat, a stretching nyújtó gyakorlatok segítségével pedig rugalmassá tesszük azokat. Csak napi félóra mozgás is nagyon preventív eredményt hozhat.

Forrás: Telex.hu

további bejegyzések

Pulzus Mozgásstúdió gerinctréning és stretching

7 gyakorlat visszér és seprűvénák ellen

Bár a visszér tartósan nem gyógyítható orvosi kezelés nélkül, rndszeres mozgással megelőzheted a romlását és a terjedését. A következő gyakorlatok hatékonyak, melyeket otthon vagy gerinctréning