7 gyakorlat visszér és seprűvénák ellen

Bár a visszér tartósan nem gyógyítható orvosi kezelés nélkül, rndszeres mozgással megelőzheted a romlását és a terjedését.

A következő gyakorlatok hatékonyak, melyeket otthon vagy gerinctréning órán is végezheted:

  1. biciklizés rúgással: a biciklizés stimulálja a vádli izomzatát és megfelelő irányba áramoltatja a vért.
  2. Váltott lábemelés hanyattfekvésben: egyszerű gyakorlat, mely rendszeresen végezve javítja az erekben a vérkeringést.
  3. Kitörés állásban váltott lábbal: kitörés közben a lábizomzatot dolgoztatod meg, ezzel növeled a szív felé áramló vér mennyiségét. A szíved ilyenkor gyorsabban kezd működni, ettől pedig a vénáid jobb állapotba kerülnek.
  4. Vádliemelés állásban: ezzel a gyakorlattal a vádli izmait erősíted, és javítod a vérkeringést.
  5. Hintázás állásban a talpadon: ez a gyakorlat az egyensúlyodat is fejleszti amellett, hogy ugyanúgy javítja a vérkeringést.
  6. Lábujjak nyújtása ülésben: ha otthon fogsz hozzá, ülj le a földre és a lábaidat nyújtsd ki magad előtt.
  7. Láb megemelése és falnak támasztása, hanyattfekvésben: visszér és seprűvénák esetén az orvosok javasolják, hogy amilyen gyakran csak lehet, emeld a lábad a szíved szintje fölé. Ettől csökken a duzzanat, a fájdalom, és javul a vérkeringés.

Ha nem tudod rávenni magad az otthoni mozgásra, vagy társaságban jobb mozogni, esetleg szakember segítségével sajátítanád el ezen gyakorlatokat, keresd fel a Pulzus Mozgásstúdió preventív gerinctrénerének, Hivatal Andi óráit!

Forrás: kuffer.hu

további bejegyzések

Pulzus Mozgásstúdió gerinctréning és stretching

7 gyakorlat visszér és seprűvénák ellen

Bár a visszér tartósan nem gyógyítható orvosi kezelés nélkül, rndszeres mozgással megelőzheted a romlását és a terjedését. A következő gyakorlatok hatékonyak, melyeket otthon vagy gerinctréning