Hihetetlen body&mind

Hihetetlen hatása van már heti egy body and mind órának is!

Hihetetlen hatása van már heti egy body and mind órának is!

A body and mind órák (pl. bodyART, jóga, stretching, stb.) pozitív hatásairól meglehetősen hosszú listát lehet írni, amelyhez most újabb tételt is hozzá csaphatunk. Ráadásul nem is elhanyagolandó tételt, amely hosszú távon is kifizetődik.

Ezekben az óratípusokban az a jó, hogy túl sok minden nem is kell hozzá. Egy jógaszőnyeg és kényelmes ruházat. Na persze oktató sem árt avagy oktató videó, de ez sem olyan elérhetetlen manapság. Mivel otthon is kényelmesen végezhető, így egyéb korlátozások idején is praktikusnak nevezhetjük online edzés formájában, vagy akár magánóra keretében az edzőteremben.

Az egyre inkább köztudott, hogy a bodyART edzés például kiváló kondíciót és rugalmasságot ad a testünknek, mindamellett, hogy csökkenti a vérnyomásunkat is és ezzel egy halom szív- és érrendszeri betegségtől óvhat meg. Ugyanakkor a fizikai előnyökön túl mentálisan is sokat tehet értünk. Vagyis karban tartja az agyunkat, főleg a memóriánkat. Ez pedig nem elhanyagolandó tény az időskori demencia és az Alzheimer-kór tükrében.

Csökkenti a stresszt

Számos tanulmány szól ma már arról, hogy mennyire jótékonyan hatnak az agyunkra a body and mind órák. A lényege az, hogy csökkenti a kortizol szintet a testünkbe, amely akkor szabadul fel, amikor stressznek vagyunk kitéve. Ha pedig nem tűnik el, vagyis nem oldjuk fel a feszült állapotot, akkor ez károsíthatja – többek közt – az agyunkat, pontosabban a kognitív képességeinket.

De nem csak az időskori szellemi állapot frissességéért érdemes elkezdeni az ilyen típusú órákat, mert segít a rohanó hétköznapokban is a koncentrálásban. Így nem kell majd a buszon vagy a kocsiban azon tűnődnöd, hogy vajon kihúztad-e a vasalót vagy bevetted-e a vitaminjaid, esetleg hogyan hívják azt a jóképű szomszédot. A munkádban is jobban tudsz majd összpontosítani.

Gyorsan hat

Továbbá az is egyre közismert tény, hogy a bodyART tréning, a jóga, vagy más body and mind órák nemcsak hogy karban tartják az agyat és a memóriát, de hatékonyabban is teszik, mint más memóriafejlesztő gyakorlat. Ennek oka, hogy csökkentik a szorongást, feszültséget is.

Forrás: ridikul.hu

további bejegyzések

Pulzus Mozgásstúdió gerinctréning és stretching

7 gyakorlat visszér és seprűvénák ellen

Bár a visszér tartósan nem gyógyítható orvosi kezelés nélkül, rndszeres mozgással megelőzheted a romlását és a terjedését. A következő gyakorlatok hatékonyak, melyeket otthon vagy gerinctréning